Oväntat och tack för det!

Att min personliga utmaning för 2009 skulle hamna på omslaget för årsboken NORRBOTTEN 2009 är oväntat för min del.

Tänk att jag och hästen Yellow som tampades under några veckor sommaren 2009 i musikteatern Krigsoperan-Sotaooppera nu går till den norrbottniska historien som omslagsflickor…..(Det är banne mig otroligt surrealistiskt och roligt!)

Årsboken ges ut av Norrbottens Hembygdsförbund och Norrbottens Museum. Temat för boken är gränser. På baksidan där nornorna från skådespelet stoltserar kan man läsa följande:

I år är det 200 år sedan vi förlorade Finland till Ryssland. En märkbar konsekvens av finska kriget 1808-1809 var att det ritades nya gränser i nordligaste Sverige – här uppstod både ny riksgräns och länsgräns. Inom Norrbottens län finns även olika kulturella gränser, t ex inom områden som språk, kosthåll, litteratur och arkeologi. Allt detta får sin belysning i NORRBOTTEN 2009.

Han som fotograferat mig och Yellow är Daryoush Tahmasebi, en prisbelönt fotograf vid Norrbottens museum. Boken finns att köpa på Norrbottens museum, redaktör är Per Moritz.

En ära är det att hamna på omslaget, MajaPiraja och Yellow tackar å det ödmjukaste för detta.

Detta inlägg publicerades i Pirajas utmaning 2009 och märktes , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Oväntat och tack för det!

  1. Mia skriver:

    Med guuuuuuud! Jag blir så glad och imponerad! Omslagsflicka. Ja man tackar. Hur många får vara det under sin livstid?

    Stor kram till dig!

  2. Att lyckas skriver:

    Vilka snygga omslagsflickor!!!! Gratulerar.
    🙂
    Kram A

  3. Wow, tror du Daryoush visste vem han fotade? =) Lite kul, inte så lite heller.

    Han har ju varit och fotat en hel del uppe i Haparanda under de senaste åren. Bl.a. har han följt byggandet av IKEA. Nu tillhör du också en av de (och det) som är avporträtterat från Haparanda och sedan hamnar du på ett museum i framtiden. =)

  4. Ida skriver:

    det här en en cover girl i min smak! Va roligt!!! kram från ett snöblåsigt Gbg

  5. Karin skriver:

    Grattis Maja till omslaget! Va roligt!
    Kram Karin

Lämna en kommentar