Jag är utmanad!

Utmaningen kommer från Men Mia -Hälsinglands egen Hellströmska. Min rödhåriga syster i Götet! 

Reglerna för utmaningen är enkla. Du ska komma på ett ordspråk eller ett citat och illustrera det med ett foto. Stafettpinnen lämnas därefter vidare till två bloggvänner. Sedan ska du länka tillbaka till Petunia, som startade stafetten. Hon gör en sammanställning av alla bidrag.

Och så här säger MajaPiraja:

”Ett hyss om dagen gör gott för magen”

Känns vardagen trist och grå – gör något spontant, spexigt, busigt och barnsligt. Sprid lite glädje! Det är skönt för magen och omgivningen trivs. Livet blir så mycket roligare och du slipper ångra ”allt det där” när du sitter på ålderdomshemmet.

Och vem ska då få utmaningen…Ja, det får tydligen bara vara två. Idag faller lotten på två kloka kvinnor som levt ett längre liv än jag; Livsglimtar och Bildgatan – Avsändare Margareta. Väntar med spänning på deras klokskap och ni andra kan fundera på vilket spex ni ska hitta på ikväll….

Det här inlägget postades i Guldkorn, Lite vad som helst och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag är utmanad!

  1. Mia skriver:

    Så ska det se ut en onsdagkväll! (Det är väl onsdag??) Mer bus och spex till oss alla!

    Kram kram
    Hellströmskan

  2. Maja, dit var ju bara Maja och hur bra och sant som helst.

    Det där med ålderdomshemmet, fast med en annan tanke. Det kan behövas där inte alltför roligt att hamna där idag. Gick igång tidigt imorse när jag läste första sidan på morgontidningen.

    Får se om jag kan hitta på något kul ikväll, kanske inte hyss men en rolig historia från kvällen med Svante Lindkvist.

    Underbar bild.

    Jag ska fundera och får se om min hjärna och min vilja blir lite mer kompatibla med varandra än de varit den senaste tiden.

  3. Petunia skriver:

    Haha!! Så herlig!! Takk for et morsomt bilde og en flott sitat:) Hihi! Jeg setter deg på listen med et smil om munnen:D

  4. Att lyckas skriver:

    Vilken härlig bild. Jag vill hitta på bus nu!!!!

  5. livsglimtar skriver:

    Nu är jag klar med utmaningen men hur i hela friden länkar man sitt eget över till Petunia? Just nu orkar jag nog inte få till det hela, men ordspråk och foto har jag gjort.

    Kram

  6. livsglimtar skriver:

    Nu har jag länkat vidare till Petunia fick lite hjälp av maken.

  7. Nu har jag gjort ett ordspråk eller ett citat från mig till eftervärlden =)

  8. Ping: Sju intressanta bus leverat av MajaPiraja « MajaPiraja

Kommentera

